Shopware 6 is een krachtig en gebruiksvriendelijk e-commerceplatform, waar je zowel je content als je commerciële data makkelijk in kan beheren. Websignaal is Shopware partner en dat is niet zonder reden!
Er zijn wel meerdere goede content- en e-commerceplatformen, maar Shopware 6 verenigt content en e-commerce op een erg gebruiksvriendelijke manier. Dat op zich is al een perfecte reden om het platform te overwegen voor jouw webshop, maar er zijn er nog heel wat meer. In dit artikel benoemen we er 7.
Een van de belangrijkste en meest ingrijpende wijzigingen aan Shopware 6 is dat het geen iteratie is van vorige Shopware-versies. Terwijl Shopware 5 nog steeds een verlengde was van de originele code van 20 jaar geleden, biedt Shopware 6 met een harde cut de mogelijkheid om te starten met populaire, stabiele, en moderne technologieën als fundament voor het platform.
Shopware is helemaal API-first opgebouwd, waardoor je alle elementen van het platform via API kan bewerken of beheren. Ook externe systemen zijn makkelijk te integreren met Shopware. Hierdoor is het platform een perfecte core voor Headless Commerce. Verkopen via marketplaces, Instagram, Facebook, of Google Shopping? Dat is allemaal geen probleem voor Shopware.
Het tijdperk dat er een ontwikkelaar nodig was om specifieke businesslogica in te bouwen in een website is voorbij. Met de Rule Builder in Shopware kan je die zelf samenstellen. Enkele mogelijkheden: verschillende verzendmethodes voor verschillende landen of klantgroepen, gratis verzending op de eerste zondag van de maand, 10 procent korting bij …
Je e-commerce openstellen voor de internationale markt is veel meer dan extra vertalingen van je website. Shopware 6 is gebouwd met een brede internationale kijk in het achterhoofd en biedt ondersteuning voor vertalingen van elk stukje tekst (vanuit administration), verkopen met verschillende valuta, uitgebreide btw-regels per land, verschillende betaalmethodes … Zo zorgt Shopware ervoor dat je ook internationaal kan doen wat je het beste doet: verkopen.
Een website voor content en een aparte webshop zijn volledig verleden tijd. Met Shopping Experiences werd een nieuw tijdperk voor e-commerce ingeluid. Naast een platform voor webshops is Shopware ook een volledig CMS.
Met Shopping Experiences is het mogelijk om quasi elke pagina op je webshop zelf aan te passen met een blokkensysteem. De homepage, landingspagina’s, productpagina’s, andere content- en categoriepagina's ... Niets is te complex om zelf op te zetten. Het CMS laat je toe om alle pagina’s volgens de stijl van je merk te bouwen.
Ook Flow Builder laat je toe om zonder technische kennis je voordeel te doen. Via deze feature zet je vanop één centrale plek alle businessprocessen op die je nodig hebt om jouw webshop effectief te doen werken. Dat bespaart je tijd en helpt je overzicht te behouden op al je online activiteiten, zonder dat je hiervoor code moet schrijven.
De B2B Suite, beschikbaar bij een Shopware Enterprise licentie, bevat verschillende functionaliteiten om je webshop te optimaliseren voor online B2B-verkoop. Klanten krijgen toegang tot een business-dashboard in plaats van een My Account-pagina. Hier kunnen ze hun bedrijfsaccount beheren, verschillende accounts rechten geven om op factuur te kopen, orderlijsten opslaan, snel bestellen met een csv-import ...Aangezien de Enterprise licentie van Shopware vrij kostbaar is, hebben we bij Websignaal een eigen B2B plugin ontwikkeld. Deze draait bijvoorbeeld op de webshop van Vojacek Wijnen.
Een kijkje op de roadmap van Shopware maakt één ding heel duidelijk: Shopware staat niet stil. Dagelijks wordt er verder gewerkt om Shopware nog beter te maken. Naast de Shopware-developers is er ook een grote community die open source meewerkt aan de core. Als Shopware Bronze Partner hebben we als Websignaal ook al verschillende bijdragen geleverd.
Ben je nieuwsgierig of Shopware 6 iets voor jou is? Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op. We vertellen je graag meer en laten je tijdens een demo graag zien wat de mogelijkheden zijn van Shopware 6.