De kracht van sterke webteksten

Bedrijven zijn gespecialiseerd in hun eigen vakgebied. Hierdoor loop je het risico dat je webteksten voor een (minder gespecialiseerde) bezoeker niet leesbaar en begrijpelijk zijn. Daarnaast schrijf je je webteksten niet alleen voor de bezoekers van je website, maar ook voor Google.

Toegankelijk met tekst

In 2024 moeten alle websites voldoen aan bepaalde toegankelijkheidseisen. Ook webteksten dragen hieraan bij. Lange lappen tekst zonder tussenkopjes of witregels zijn natuurlijk niet de bedoeling. Met titels en tussenkopjes schep je orde in de chaos. Dit maakt het lezen van stukken tekst op je pagina veel fijner. Houd bij het schrijven van teksten rekening met de toegankelijkheid. Zorg dat het taalgebruik in een tekst in lijn is met een bepaald taalniveau. Denk bijvoorbeeld aan laaggeletterden, zij hebben moeite met het begrijpen van woorden en teksten waarvan jij wellicht denkt dat iedereen ze begrijpt.

SEO

Goede teksten dragen bij aan het optimaliseren van de vindbaarheid van jouw website in Google. Dat draagt bij aan je bereik, maar ook aan je omzet. Goed geschreven SEO teksten zijn de allerbelangrijkste factor waarop een website scoort.

Een zoekwoordenonderzoek is vaak de basis voor het schrijven van SEO teksten.

Bedrijven geven vaak aan dat ze graag gebruik maken van korte teksten op de website ('less is more'). Maar voor Google geldt juist: 'content is king'. 

Er zijn vele 'spelregels' over hoe je het beste content voor je website of webshop kunt maken. Voor de zoeker, bezoeker en voor Google. Websignaal werkt samen met diverse tekstschrijvers en SEO specialisten die ook jouw bedrijf kunnen helpen met teksten.

Wil jij ook heldere en pakkende teksten voor jouw diensten of producten, maar vraag je je af hoe? Neem dan vrijblijvend contact met ons op! Wij brengen je graag in contact met ons netwerk!