"Het scheelt heel veel tijd, omdat we niet meer handmatig van alles hoeven in te voeren"
Mario Losada bleek een gat in de markt te hebben aangeboord toen hij in 2005 startte met de online verkoop van koffie. 'Het ging destijds, via eBay, bijna vanzelf,' vertelt zijn vrouw Jasmin.
'Een kennis bouwde een site voor ons en we gingen live.'De eerste jaren werkte het allemaal prima, maar naarmate het bedrijf groeide en orders via meerdere verkoopkanalen uit heel Europa (eBay, Amazon, Magento) binnenkwamen, werd het zaak op zoek te gaan naar een betrouwbare ICT-partner voor het bouwen van een veilige website die de specifieke accijns-problematiek, waarmee Mario en Jasmin in Duitsland te maken hebben, ook tackelt. In Websignaal vonden deze koffieliefhebbers de betrokken en gedreven partner die zij zochten.
'We wilden graag werken met een mainstream systeem, voorzien van de benodigde support, dat volledig kan worden gepersonaliseerd. Onze grote uitdaging ligt in het feit dat het systeem in staat moet zijn om Duitse klanten, die particulier hun koffie, maar ook koffie-houdende producten, kopen te kunnen traceren. Zij krijgen namelijk de zogenaamde Kaffeesteuer doorberekend, die wij elke maand, tot op de cent nauwkeurig, moeten afdragen aan onze Oosterburen. Daarnaast moeten onze websites, coffeerista.com en kaffee-fee.com, in meerdere talen zijn uitgevoerd èn verschillende verzend- en btw tarieven onderkennen.'